האגף לאכיפת חוקי עבודה במינהל ההסדרה ואכיפה במשרד התמ"ת החל בשבוע האחרון במבצע לאכיפה מוגברת של חוקי עבודה, בקרב חברות הובלה והיסעים, בפריסה ארצית
יפה סולימני מנהלת מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת:
"מבצע זה הוא אחד מתוך סדרה של פעולות יזומות שיבצע המינהל בשנת 2009 בקרב אוכלוסיות חלשות"
במסגרת השלב הראשון של המבצע פקדו מפקחי אגף האכיפה
את נמלי הים והאוויר וכן מוקדי תיירות ברחבי הארץ
במהלך המבצע נגבו כ-250 עדויות אשר מהן עלו חשדות לעבירות על חוקי עבודה-אי תשלום שכר מינימום, העסקה בשעות מרובות, העסקה במנוחה השבועית, העסקה ללא מתן מנוחה שבועית וכן ניכויי שכר שלא כדין
האגף לאכיפת חוקי עבודה במינהל ההסדרה ואכיפה במשרד התמ"ת קיים בשבוע האחרון מבצע לאכיפה מוגברת של חוקי עבודה, בקרב חברות הובלה והיסעים, בפריסה ארצית , המבצע יערך בשני שלבים: שלב א' של המבצע נערך בשבוע שעבר ושלב ב' יתקיים בקרוב לאחר הפקת מסקנות משלב א'.
יפה סולימני מנהלת מינהל ההסדרה והאכיפה: "אחת ממטרות המינהל היא מיצוי זכויות עובדים ולכן אנו ממקדים את אכיפתנו היזומה בקרב אוכלוסיות חלשות ומגזרים בהם השכר נמוך והסיכויים לאי תשלום זכויות מגן גבוה, בשנת 2008 נערכו מבצעים דומים בקרב עובדי נקיון, חברות כוח אדם, העסקת נוער ועוד כאשר העבירות המסתמנות במבצעים אלו הן בחוק שכר מינימום, שעות עבודה ומנוחה, חופשה שנתית , אי הפרשת ניכויים ואי מתן הודעה לעובד".
עוד הוסיפה מנהלת המינהל כי מנתוני ביצוע 2008 נמצא כי מספר הפניות למינהל גדל מ-74% לעומת שנת 2007 , אנו צופים שכתוצאה מהמצב הכלכלי יגברו החששות להגשת תלונות של עובדים נגד מעסיקים מחשש שיפוטרו.חשוב לציין כי עובדים יכולים להגיש תלונות ללא חשיפת שמם"
במבצע לקחו חלק כ 70 מפקחי עבודה אשר גבו עדויות מקיפות מנהגים אשר הגיעו אל הנמלים לטעון ולפרוק סחורות וכן מנהגי היסעים. נגבו כ-250 עדויות אשר מהן עלו חשדות לעבירות על חוקי עבודה-אי תשלום שכר מינימום, העסקה בשעות מרובות, העסקה במנוחה השבועית, העסקה ללא מתן מנוחה שבועית וכן ניכויי שכר שלא כדין.
יש לציין כי בחלק מהמקומות עקב חשש הנהגים לאבד את מקום עבודתם נתקלו המפקחים בחוסר שיתוף פעולה. מדברי הנהגים עולה כי המיתון השפיע גם על ענף זה והדרישה להובלות והיסעים פחתה.
בארץ פועלות כיום על פי נתוני מועצת המובילים כ – 470 חברות הובלה העוסקות בהובלה: הובלה כללית, הובלה בקירור, הובלת בטון, הובלת חבילות ומשאות, הובלת מכליות והובלת ציוד כבד. לחברות אלה יש להוסיף את כלל החברות המפעילות משאיות לשינוע עצמי של תוצרתן.
יחזקאל אופיר מנהל אגף אכיפה במינהל ההסדרה מציין כי מבצע זה נועד לבדוק את תנאי העסקתם של נהגי ההובלה וההיסעים תוך מיקוד באכיפת הוראות חוק שכר מינימום, חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק הודעה לעובד (תנאי עבודה) חוק חופשה שנתית, חוק הגנת השכר ועוד.
מנתונים שאסף המינהל פועלות בארץ כ – 470 חברות העוסקות בהובלה והיסעים.
במסגרת השלב הראשון של המבצע פקדו מפקחי אגף האכיפה את נמלי הים והאוויר לפי הפירוט הבא: מחוז צפון פעל בנמל חיפה, מחוז מרכז פעל בנמל אשדוד, מחוז דרום פעל בנמל אילת, ובמסוף הנוסעים טאבה. מחוז ירושלים פעל בנמל תעופה בן גוריון.
מפקחי האגף פקדו בנוסף מוקדי תיירות ברחבי הארץ מהחרמון ועד אילת.
יצויין כי בענף ההיסעים פועלים מספר רב של גורמים, במתארי עסק שונים: קואופרטיבים, חברות פרטיות בהקיפי גודל שונים, מוניות, נהגים עצמאיים ורכבי תיירות אשכול.
הפעילות העיקרית המתבצעת בענף כוללת הסעת תיירי פנים ותיירות נכנסת, הסעת עובדים , הסעת חיילים והסעות תלמידים לבתי ספר.
כלי הרכב הפועלים בענף: אוטובוסים, טיוליות,מיניבוסים וטרנזיטים.
חברות רבות מעסיקות נהגים עצמאיים שהם בעלי אוטובוסים כקבלני משנה. תופעה זו קיימת בעיקר בתחום האוטובוסים הזעירים ונובעת מכך שנדרש מינימום אוטובוסים לקבלת רישיון ממשרד התחבורה.
מסגרת ההעסקה של נהגים בענפים אלה לרוב, כרוכה בהעסקה בשעות מרובות והיא מסגרת ההעסקה הרגילה שלהם, הנחשבת לנוהג בענף.
עבודתם במרבית שעות היום כרוכה בנהיגה ברכב ובמסלולי נסיעה ארוכים וכן הם נדרשים לשעות המתנה ארוכות.
שעות העבודה הארוכות של הנהגים, מעבר לבעייתם כעובדים, משפיעה לרעה על רמת הבטיחות של נהיגתם.
ממאפייני ההעסקה בענפים אלה, רמת שכר נמוכה , מחסור בתנאים סוציאליים ותנאים נלווים וחוסר ביטחון תעסוקתי.
על פי רוב משולם להם שכר גלובלי אשר אינו משקף את העסקתם של הנהגים בפועל, בשעות נוספות. בחלק מהמקרים זמן ההמתנה לו הם נדרשים במהלך יום עבודה, אף אינו מחושב להם כשעות עבודה לצורך תשלום שכר.
יפה סולימני מנהלת מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת:
"מבצע זה הוא אחד מתוך סדרה של פעולות יזומות שיבצע המינהל בשנת 2009 בקרב אוכלוסיות חלשות"
במסגרת השלב הראשון של המבצע פקדו מפקחי אגף האכיפה
את נמלי הים והאוויר וכן מוקדי תיירות ברחבי הארץ
במהלך המבצע נגבו כ-250 עדויות אשר מהן עלו חשדות לעבירות על חוקי עבודה-אי תשלום שכר מינימום, העסקה בשעות מרובות, העסקה במנוחה השבועית, העסקה ללא מתן מנוחה שבועית וכן ניכויי שכר שלא כדין
האגף לאכיפת חוקי עבודה במינהל ההסדרה ואכיפה במשרד התמ"ת קיים בשבוע האחרון מבצע לאכיפה מוגברת של חוקי עבודה, בקרב חברות הובלה והיסעים, בפריסה ארצית , המבצע יערך בשני שלבים: שלב א' של המבצע נערך בשבוע שעבר ושלב ב' יתקיים בקרוב לאחר הפקת מסקנות משלב א'.
יפה סולימני מנהלת מינהל ההסדרה והאכיפה: "אחת ממטרות המינהל היא מיצוי זכויות עובדים ולכן אנו ממקדים את אכיפתנו היזומה בקרב אוכלוסיות חלשות ומגזרים בהם השכר נמוך והסיכויים לאי תשלום זכויות מגן גבוה, בשנת 2008 נערכו מבצעים דומים בקרב עובדי נקיון, חברות כוח אדם, העסקת נוער ועוד כאשר העבירות המסתמנות במבצעים אלו הן בחוק שכר מינימום, שעות עבודה ומנוחה, חופשה שנתית , אי הפרשת ניכויים ואי מתן הודעה לעובד".
עוד הוסיפה מנהלת המינהל כי מנתוני ביצוע 2008 נמצא כי מספר הפניות למינהל גדל מ-74% לעומת שנת 2007 , אנו צופים שכתוצאה מהמצב הכלכלי יגברו החששות להגשת תלונות של עובדים נגד מעסיקים מחשש שיפוטרו.חשוב לציין כי עובדים יכולים להגיש תלונות ללא חשיפת שמם"
במבצע לקחו חלק כ 70 מפקחי עבודה אשר גבו עדויות מקיפות מנהגים אשר הגיעו אל הנמלים לטעון ולפרוק סחורות וכן מנהגי היסעים. נגבו כ-250 עדויות אשר מהן עלו חשדות לעבירות על חוקי עבודה-אי תשלום שכר מינימום, העסקה בשעות מרובות, העסקה במנוחה השבועית, העסקה ללא מתן מנוחה שבועית וכן ניכויי שכר שלא כדין.
יש לציין כי בחלק מהמקומות עקב חשש הנהגים לאבד את מקום עבודתם נתקלו המפקחים בחוסר שיתוף פעולה. מדברי הנהגים עולה כי המיתון השפיע גם על ענף זה והדרישה להובלות והיסעים פחתה.
בארץ פועלות כיום על פי נתוני מועצת המובילים כ – 470 חברות הובלה העוסקות בהובלה: הובלה כללית, הובלה בקירור, הובלת בטון, הובלת חבילות ומשאות, הובלת מכליות והובלת ציוד כבד. לחברות אלה יש להוסיף את כלל החברות המפעילות משאיות לשינוע עצמי של תוצרתן.
יחזקאל אופיר מנהל אגף אכיפה במינהל ההסדרה מציין כי מבצע זה נועד לבדוק את תנאי העסקתם של נהגי ההובלה וההיסעים תוך מיקוד באכיפת הוראות חוק שכר מינימום, חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק הודעה לעובד (תנאי עבודה) חוק חופשה שנתית, חוק הגנת השכר ועוד.
מנתונים שאסף המינהל פועלות בארץ כ – 470 חברות העוסקות בהובלה והיסעים.
במסגרת השלב הראשון של המבצע פקדו מפקחי אגף האכיפה את נמלי הים והאוויר לפי הפירוט הבא: מחוז צפון פעל בנמל חיפה, מחוז מרכז פעל בנמל אשדוד, מחוז דרום פעל בנמל אילת, ובמסוף הנוסעים טאבה. מחוז ירושלים פעל בנמל תעופה בן גוריון.
מפקחי האגף פקדו בנוסף מוקדי תיירות ברחבי הארץ מהחרמון ועד אילת.
יצויין כי בענף ההיסעים פועלים מספר רב של גורמים, במתארי עסק שונים: קואופרטיבים, חברות פרטיות בהקיפי גודל שונים, מוניות, נהגים עצמאיים ורכבי תיירות אשכול.
הפעילות העיקרית המתבצעת בענף כוללת הסעת תיירי פנים ותיירות נכנסת, הסעת עובדים , הסעת חיילים והסעות תלמידים לבתי ספר.
כלי הרכב הפועלים בענף: אוטובוסים, טיוליות,מיניבוסים וטרנזיטים.
חברות רבות מעסיקות נהגים עצמאיים שהם בעלי אוטובוסים כקבלני משנה. תופעה זו קיימת בעיקר בתחום האוטובוסים הזעירים ונובעת מכך שנדרש מינימום אוטובוסים לקבלת רישיון ממשרד התחבורה.
מסגרת ההעסקה של נהגים בענפים אלה לרוב, כרוכה בהעסקה בשעות מרובות והיא מסגרת ההעסקה הרגילה שלהם, הנחשבת לנוהג בענף.
עבודתם במרבית שעות היום כרוכה בנהיגה ברכב ובמסלולי נסיעה ארוכים וכן הם נדרשים לשעות המתנה ארוכות.
שעות העבודה הארוכות של הנהגים, מעבר לבעייתם כעובדים, משפיעה לרעה על רמת הבטיחות של נהיגתם.
ממאפייני ההעסקה בענפים אלה, רמת שכר נמוכה , מחסור בתנאים סוציאליים ותנאים נלווים וחוסר ביטחון תעסוקתי.
על פי רוב משולם להם שכר גלובלי אשר אינו משקף את העסקתם של הנהגים בפועל, בשעות נוספות. בחלק מהמקרים זמן ההמתנה לו הם נדרשים במהלך יום עבודה, אף אינו מחושב להם כשעות עבודה לצורך תשלום שכר.
Комментариев нет:
Отправить комментарий