מבקרי משרד התמ"ת ערכו ביקורות ב-52,580 עסקים בשנת 2008 לעומת 48,980 עסקים בשנת 2007 - גידול של 7%
46% מהביקורות בנושא הצגת מחירים ו- 17% מסך הביקורות בנושא סימון טובין
סך הקנסות שהוטלו על ידי בתי המשפט בשנת 2008,בתיקים שהסתיימו, במסגרת העונשים הוא 2,238,102₪ לעומת שנת 2007 בסך של 1,900,000 ש"ח
בשנת 2008 נפתחו בלשכה המשפטית 1197 תיקים
בשנת 2008 טיפלה יחידת ערוץ הקניות ב-646 תלונות גידול של 82% לעומת שנת 2007.
מבקרי משרד התמ"ת ערכו ביקורות ב-52,580 עסקים בשנת 2008 לעומת 48,980 בשנת 2007 גידול של 7%, כך מסרה צביה דורי מנהלת מינהל סחר פנים במשרד התמ"ת.
סך הביקורת ב-2008 הגיע ל-75,190 לעומת 68,740 ביקורת בשנת 2007 גידול של 9%.
מתוך סך הביקורות 34,680 ביקורות שהם 46% הוא בנושא הצגת מחירים
ו- 12,730 ביקורות שהם 17% מסך הביקורות היו בנושא סימון טובין.
כמו כן, נערכו 3220 ביקורות בהן מושווה המחיר על המוצר לעומת המחיר בקופה -גידול של 26% לעומת שנה קודמת. יצויין כי אי התאמה בין המחיר על המוצר למחיר בקופה הינה עבירה פלילית במסגרת חוק הגנת הצרכן.
צביה דורי מנהלת מינהל סחר פנים מוסרת כי בשנת 2008 חל גידול מרשים בטיפול בתלונות בנושאי ערוץ הקניות וסחר מרחוק. הדבר מראה על שכלול אמצעי הקניה של הצרכנות ועל מודעות גוברת של הצרכנים לזכויותיהם. משרד התמ"ת ימשיך גם
בעתיד לתת דגש על טיפול בתלונות צרכניות בתחומים בהם הצרכן חשוף יותר לפגיעות בזכויותיו והוא זקוק יותר להגנת משרד התמ"ת.
צביה דורי מציינת עוד כי יתר הביקורות שנערכו היו בנושאי צעצועים מסוכנים, אימות זהב ועבירות אחרות על חוק הגנת הצרכן כגון הטעיה בפרסומים , הטעיה במבצעים , אי הצגת מחיר כולל.
בנוסף לביקורות עסקו מבקרי המשרד בטיפול בתלונות בנושאי צרכנות , הן בתלונות שהתקבלו מהציבור והן בתלונות יזומות, הנובעות ממפגעים שהתגלו במהלך הביקורות.
במהלך שנת 2008 טיפלו מבקרי המשרד ב – 3130 תלונות גידול של 4.5% לעומת שנה קודמת שבה טיפלו המבקרים ב – 2990 תלונות. מהציבור התקבלו 2310 תלונות לעומת 2990 תלונות בשנת 2007 , גידול של 16% .
לעומת זאת היתה ירידה של 18% בתלונות היזומות מ-1000 תלונות בשנת 2007
ל-820 תלונות בשנת 2008.
הגידול הגבוה ביותר בטיפול בתלונות היה ביחידת ערוץ הקניות הפועלת במחוז תל-אביב. היחידה מטפלת בתלונות על ערוץ הקניות וקניות במכר מרחוק הכוללות אינטרנט וקטלוגים. בשנת 2008 טיפלה היחידה ב-646 תלונות גידול של 82% לעומת שנת 2007.
הגידול במספר התלונות המטופלות משקף הן את המגמה ההולכת וגוברת בקרב הציבור לערוך קניות באמצעות הערוצים השונים של מכר מרחוק והן את מודעות הציבור לזכויותיו הצרכניות בצורת מכר זו.
תמר פנקוס התובעת הראשית במשרד התמ"ת מדווחת כי במהלך שנת 2008 נפתחו בלשכה המשפטית - תביעות- 1197 תיקים, הוטלו 208 קנסות מינהליים, ניתנו 452 התראות, הוטל כופר ב- 16 תיקים,נסגרו 191 תיקים,הוגשו 119 כתבי אישום .
במהלך 2008 נדונו והסתיימו בבתי מהמשפט 100 תיקים פליליים.
סך הקנסות שהוטלו על ידי בתי המשפט ,בתיקים שהסתיימו, במסגרת העונשים הוא 2,238,102.00 ₪ לעומת 1,900,000ש"ח בשנת 2007. מתוך זה סך הקנסות שהוטלו על ידי בתי משפט במחוז ת"א והמרכז הינו – 1,619,802.00 ₪. בנוסף לקנסות הוטלו על ידי בתי המשפט אף מאסרים על תנאי.
46% מהביקורות בנושא הצגת מחירים ו- 17% מסך הביקורות בנושא סימון טובין
סך הקנסות שהוטלו על ידי בתי המשפט בשנת 2008,בתיקים שהסתיימו, במסגרת העונשים הוא 2,238,102₪ לעומת שנת 2007 בסך של 1,900,000 ש"ח
בשנת 2008 נפתחו בלשכה המשפטית 1197 תיקים
בשנת 2008 טיפלה יחידת ערוץ הקניות ב-646 תלונות גידול של 82% לעומת שנת 2007.
מבקרי משרד התמ"ת ערכו ביקורות ב-52,580 עסקים בשנת 2008 לעומת 48,980 בשנת 2007 גידול של 7%, כך מסרה צביה דורי מנהלת מינהל סחר פנים במשרד התמ"ת.
סך הביקורת ב-2008 הגיע ל-75,190 לעומת 68,740 ביקורת בשנת 2007 גידול של 9%.
מתוך סך הביקורות 34,680 ביקורות שהם 46% הוא בנושא הצגת מחירים
ו- 12,730 ביקורות שהם 17% מסך הביקורות היו בנושא סימון טובין.
כמו כן, נערכו 3220 ביקורות בהן מושווה המחיר על המוצר לעומת המחיר בקופה -גידול של 26% לעומת שנה קודמת. יצויין כי אי התאמה בין המחיר על המוצר למחיר בקופה הינה עבירה פלילית במסגרת חוק הגנת הצרכן.
צביה דורי מנהלת מינהל סחר פנים מוסרת כי בשנת 2008 חל גידול מרשים בטיפול בתלונות בנושאי ערוץ הקניות וסחר מרחוק. הדבר מראה על שכלול אמצעי הקניה של הצרכנות ועל מודעות גוברת של הצרכנים לזכויותיהם. משרד התמ"ת ימשיך גם
בעתיד לתת דגש על טיפול בתלונות צרכניות בתחומים בהם הצרכן חשוף יותר לפגיעות בזכויותיו והוא זקוק יותר להגנת משרד התמ"ת.
צביה דורי מציינת עוד כי יתר הביקורות שנערכו היו בנושאי צעצועים מסוכנים, אימות זהב ועבירות אחרות על חוק הגנת הצרכן כגון הטעיה בפרסומים , הטעיה במבצעים , אי הצגת מחיר כולל.
בנוסף לביקורות עסקו מבקרי המשרד בטיפול בתלונות בנושאי צרכנות , הן בתלונות שהתקבלו מהציבור והן בתלונות יזומות, הנובעות ממפגעים שהתגלו במהלך הביקורות.
במהלך שנת 2008 טיפלו מבקרי המשרד ב – 3130 תלונות גידול של 4.5% לעומת שנה קודמת שבה טיפלו המבקרים ב – 2990 תלונות. מהציבור התקבלו 2310 תלונות לעומת 2990 תלונות בשנת 2007 , גידול של 16% .
לעומת זאת היתה ירידה של 18% בתלונות היזומות מ-1000 תלונות בשנת 2007
ל-820 תלונות בשנת 2008.
הגידול הגבוה ביותר בטיפול בתלונות היה ביחידת ערוץ הקניות הפועלת במחוז תל-אביב. היחידה מטפלת בתלונות על ערוץ הקניות וקניות במכר מרחוק הכוללות אינטרנט וקטלוגים. בשנת 2008 טיפלה היחידה ב-646 תלונות גידול של 82% לעומת שנת 2007.
הגידול במספר התלונות המטופלות משקף הן את המגמה ההולכת וגוברת בקרב הציבור לערוך קניות באמצעות הערוצים השונים של מכר מרחוק והן את מודעות הציבור לזכויותיו הצרכניות בצורת מכר זו.
תמר פנקוס התובעת הראשית במשרד התמ"ת מדווחת כי במהלך שנת 2008 נפתחו בלשכה המשפטית - תביעות- 1197 תיקים, הוטלו 208 קנסות מינהליים, ניתנו 452 התראות, הוטל כופר ב- 16 תיקים,נסגרו 191 תיקים,הוגשו 119 כתבי אישום .
במהלך 2008 נדונו והסתיימו בבתי מהמשפט 100 תיקים פליליים.
סך הקנסות שהוטלו על ידי בתי המשפט ,בתיקים שהסתיימו, במסגרת העונשים הוא 2,238,102.00 ₪ לעומת 1,900,000ש"ח בשנת 2007. מתוך זה סך הקנסות שהוטלו על ידי בתי משפט במחוז ת"א והמרכז הינו – 1,619,802.00 ₪. בנוסף לקנסות הוטלו על ידי בתי המשפט אף מאסרים על תנאי.
Комментариев нет:
Отправить комментарий